Barry Guy

Barry Guy

bass, composer, director

Jest wirtuozem kontrabasu, posługującym się niezliczoną liczbą konwencjonalnych i niekonwencjonalnych technik. Równie dobrze jak w jazzie czuje się w muzyce klasycznej i współczesnej.

RALPH ALESSI

RALPH ALESSI

Trębacz, kompozytor, pedagog

Syn trębacza Joe Alessiego i śpiewaczki operowej Marii Leone, urodził się w San Francisco w Kalifornii. Jego starszy brat, Joseph, jest klasycznym puzonistą, a żona Liz gra na fagocie. Alessi jest i zawsze był otoczony muzyką, czego trudno nie zauważyć – gra z lekkością i polotem, jakby przychodziło mu to […]

Paal Nilssen-Love

Paal Nilssen-Love

Perkusista

Norweg mówi o sobie, że wychował się w klubie jazzowym prowadzonym przez jego rodziców. Studiował jazz na uniwersytecie w Trondheim, i w wieku dwudziestu lat był już znany na krajowej scenie. Dziś jego sława sięga zdecydowanie dalej.

Per-Åke Holmlander

Per-Åke Holmlander

Tuba

Urodzony w 1957 roku w Skellefteå, na północy Szwecji. Holmlander otrzymał dyplom w klasycznej tubie w 1983 roku w Królewskiej Akademii Muzycznej w Sztokholmie. Holmlander zawsze pracował jednocześnie z improwizacją, jazzem i muzyką rockową, a także muzyką klasyczną i współczesną. Jako improwizator Holmlander współpracował z: Eje Thelin, Marilyn Crispell, Paul […]

Steve Swell

Steve Swell

Puzonista, kompozytor i pedagog

Jest aktywnym członkiem nowojorskiej sceny od 1975 roku. Koncertował i nagrywał z szerokim gronem osobowości jazzowch – od legend nurtu tradycyjnego, takich jak Lionel Hampton i Buddy Rich, po uznanych awangardzistów – jak Anthony Braxton, Bill Dixon, William Parker i Cecil Taylor.

Joëlle Léandre

Joëlle Léandre

kontrabasistka, kompozytorka i wokalistka

Léandre stoi w pierwszym szeregu wpływowych postaci współczesnej muzyki klasycznej. Dla Leandre utwory pisali m.in. John Cage oraz włoski kompozytor i surrealista Giacinto Scelsi. Pochodząca z Prowansji artystka ma w swoim dorobku współpracę z Ensemble InterContemporain Pierre’a Bouleza czy wielkim rewolucjonistą współczesnego baletu, Mercem Cunnighamem. Muzyczną edukację rozpoczęła od nauki […]

Zlatko Kaučič

Zlatko Kaučič

drums, percussion

Otrzymał nagrodę urzędu miasta BRDA w ramach uznania swoich zasług jako kreatywnego muzyka cenionego na całym świecie. W książce „The Masters of Fire” Peter Amalietti umieścił wywiad ze Zlatko obok rozmów z takimi postaciami jak Archie Shepp, Sun Ra, John Cage, Paquito D’Rivero, Pat Metheny, Odeon Pope, Reggie Workman, Dennis Gonzalez i Woddy Shaw.

Peter Brötzmann

Peter Brötzmann

saksofonista i klarnecista jazzowy, kompozytor i improwizator

Jest jednym z najważniejszych przedstawicieli free jazzu i muzyki improwizowanej. Jego styl cechuje ostry, nieokrzesany ton, oraz liryczność. Energiczny sposób grania improwizacji przez Brötzmanna został nazwany brötzen (niem.), co się przysłużyło do nadania mu przydomku 'najgłośniejszego saksofonisty świata’. Gra również na klarnecie i na węgierskim instrumencie dętym tarogato. Barwa tonu Brötzmanna nie owija niczego w bawełnę, a jego solówki często osiągają dużą intensywność.

Mats Gustafsson

Mats Gustafsson

saksofonista

Gustafsson rozpoczął naukę od gry na flecie. Jako nastolatek grał w różnych jazz-rockowych i punkowych zespołach w rodzinnym Umeå. Z muzyką improwizowaną zetknął się w 1982 r. grając z perkusistą i wibrafonistą Kjellem Nordesonem. Wraz z nim oraz kontrabasistą Peterem Jansonem współtworzył w 1986 r. AALY Trio. Od 1985 r. […]

Mikołaj Trzaska

Mikołaj Trzaska

Kompozytor, saksofonista, klarnecista basowy.

Wybitny polski multiinstrumentalista. Gra ze sławami europejskiej i amerykańskiej sceny jazzowej. Jego zdaniem jedną z najważniejszych rzeczy w sztuce jest niezatracanie własnej indywidualności

Michael Zerang

Michael Zerang

Jeden z najchętniej zapraszanych do współpracy bębniarzy/perkusistów sceny, zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i w Europie przez muzyków takich jak Peter Brotzmann czy Fred Lonberg-Holm.

Hamid Drake

Hamid Drake

drums, percussion

Obecnie jest uważany za jednego z najciekawszych perkusistów, którego gra w dużej mierze opiera się wszelkim porównaniom. Sięga zarówno po środki znane z zespołów free jazzowych oraz po rytmy i instrumenty etniczne.