BLUE SHROUD BAND – rezydencja artystyczna

Tegoroczna rezydencja artystyczna KJJ należeć będzie do Blue Shroud Band, zespołu indywidualności, znakomitych muzyków i błyskotliwych improwizatorów.

Każdy z artystów z powodzeniem prowadzi własną karierę muzyczną, równocześnie zaś, co jakiś czas spotykając się, by wykonać kolejne kompozycje lidera – Barry’ego Guya.

Ten brytyjski improwizator, kompozytor i wirtuoz kontrabasu posługuje się niezliczoną liczbą konwencjonalnych i niekonwencjonalnych technik. Tworzy utwory na różne składy instrumentalne zarówno akustyczne, jak i elektro-akustyczne, od małych zespołów kameralnych, po duże orkiestry jazzowe.

W tym roku zaprezentujemy publiczności jego najnowszą kompozycję „all this this here”. 28 listopada w Nowohuckim Centrum Kultury odbędzie się światowa premiera utworu w wyjątkowym składzie Blue Shroud Band.

Jednak od początku istnienia KJJ solą rezydencji dużych festiwalowych składów są improwizowane występy małych składów w Alchemii.

Podczas czterech dni od 24 do 27 listopada usłyszymy między innymi takich fachowców jak: rozchwytywany kataloński pianista Agustí Fernández, fascynat jazzu, flamenco i muzyki hinduskiej – Ramón López, multiinstrumentalista i kompozytor Percy Pursglove, norweski saksofonista Torben Snekkestad oraz szwajcarska skrzypaczka i współzałożycielka Maya Recordings, Maya Homburger.

 

Oto program pierwszego dnia rezydencji artystycznej Blue Shroud Band:

 

Set 1:

Duet: Ramón López (perkusja), Michael Niesemann (saksofon altowy)

Solo: Maya Homburger (skrzypce) wykona utwór „Lysandra” Barry’ego Guya

Trio: Torben Snekkestad (saksofon sopranowy, trąbka), Agustí Fernández (fortepian), Barry Guy (kontrabas).

 

Set 2:

Solo: Savina Yannatou (głos), do której dołączą Ben Dwyer (gitara) i Marc Unternährer (tuba), tworząc trio.

Solo: do Percy’ego Pursglove (trąbka) dołączy Julius Gabriel (saksofon barytonowy), tworząc z nim duet, a następnie z Perem „Texas” Johanssonem (klarnet i saksofon tenorowy), Barrym Guyem (kontrabas) i Lucasem Niggli (perkusja) uformują kwintet.

 

24.11, g. 20:00

Klub Alchemia

Bilety: 30 / 40 zł

Karnety: 120 zł dostępne w sprzedaży do 27.11.2021 (obejmujące wszystkie koncerty w ramach rezydencji artystycznej Blue Shroud Band)

 

Biografia: Ramón López

Biografia: Ramón López

Perkusista. Zaczynał jako samouk w połowie lat 70-tych. Bycie świadkiem koncertu solowego Maxa Roacha w 1980 roku było punktem zwrotnym, który zasadniczo zmienił jego rozumienie muzyki. Był częścią lokalnych grup, dopóki nie zdecydował się przenieść do Paryża w styczniu 1985 roku i coraz bardziej angażował się we francuską scenę jazzową. […]

Biografia: Maya Homburger

Biografia: Maya Homburger

Skrzypaczka. Urodzona i wykształcona w Szwajcarii, w 1986 roku przeniosła się do Anglii, aby dołączyć do English Baroque Soloists Johna Eliota Gardinera, The English Concert Trevora Pinnocka i innych grup instrumentów historycznych. Późniejsze koncerty i nagrania w roli liderki zespołu Chandos Baroque Players oraz założenie własnego Trio Virtuoso sprawiły, że […]

Biografia: Agustí Fernández

Biografia: Agustí Fernández

Pianista nazywany spadkobiercą Cecila Taylora i Iannisa Xenakisa (u którego zresztą studiował w latach 70.). Laureat nagrody w 1987 roku na II Bienalle de Jóvenes Artistas Creadores de Tesalónica w Grecji. Współzałożyciel i kierownik kilku zespołów wykonujących muzykę współczesną i improwizowaną – Orquestra del Caos, Big Ensemble del Taller de […]

Biografia: Savina Yannatou

Biografia: Savina Yannatou

Utalentowana grecka śpiewaczka i badaczka historii śpiewu w Europie, od zawsze żywo zainteresowana odkrywaniem free jazzu. Współpracowała z Barrym Guyem, Peterem Kowaldem, Florosem Floridisem, Nikosem Touliatosem, Guntherem Pitscheiderem, Geraldem Preinfalkiem, Guntherem Baby Sommerem, Ensemble „Medea Electronique”, Ensemble Constantinople. Studiowała śpiew u Gogo Georgilopoulou i Spirosa Sakkasa w Atenach, a następnie […]

Biografia: Barry Guy

Biografia: Barry Guy

bass, composer, director

Jest wirtuozem kontrabasu, posługującym się niezliczoną liczbą konwencjonalnych i niekonwencjonalnych technik. Równie dobrze jak w jazzie czuje się w muzyce klasycznej i współczesnej.

Dodaj komentarz