Ken Vandermark był przy narodzinach Krakowskiej Jesieni Jazzowej, gdy w 2004 roku z inicjatywy Marka Winiarskiego na scenie klubu Alchemia wystąpiła formacja Vandermark 5. Od tego czasu towarzyszy festiwalowi, powracając z coraz bardziej złożonymi i zwariowanymi projektami.
         
    
        
        
        
            Ken Vandermark był przy narodzinach Krakowskiej Jesieni Jazzowej, gdy w 2004 roku z inicjatywy Marka Winiarskiego na scenie klubu Alchemia wystąpiła formacja Vandermark 5. Od tego czasu towarzyszy festiwalowi, powracając z coraz bardziej złożonymi i zwariowanymi projektami.
         
    
        
        
        
            Ken Vandermark był przy narodzinach Krakowskiej Jesieni Jazzowej, gdy w 2004 roku z inicjatywy Marka Winiarskiego na scenie klubu Alchemia wystąpiła formacja Vandermark 5. Od tego czasu towarzyszy festiwalowi, powracając z coraz bardziej złożonymi i zwariowanymi projektami.
         
    
        
        
        
            „Jazz to nie styl. To sposób myślenia” – powiedział kiedyś Ken Vandermark. To najlepsze motto 14. edycji Krakowskiej Jesieni Jazzowej, na której zabrzmią echa dokonań muzyki współczesnej, rocka i noise’u, ale zawsze przefiltrowane przez specyficzną wrażliwość muzyka improwizującego.
         
    
        
        
        
            Ken Vandermark był przy narodzinach Krakowskiej Jesieni Jazzowej, gdy w 2004 roku z inicjatywy Marka Winiarskiego na scenie klubu Alchemia wystąpiła formacja Vandermark 5. Od tego czasu towarzyszy festiwalowi, powracając z coraz bardziej złożonymi i zwariowanymi projektami.
         
    
        
        
        
            Magazyn Jazz Times nazywa jego muzykę „czystą, przestronną, wyrafinowaną i zdyscyplinowaną”. 
         
    
        
        
        
            Gdyński minimalistyczny duet Olbrzym i Kurdupel powstał w 2007 roku po jednym z jam session, jako efekt wspólnych muzycznych poszukiwań basisty Marcina Bożka i saksofonisty Tomasza Gadeckiego. Muzycy bardzo szybko zdobyli przychylność krytyków oraz publiczności, w efekcie czego na pierwszy album duetu nie trzeba było długo czekać. Wydany własnym sumptem […]
         
    
        
        
        
            W brzmieniu puzonu Steve’a Swella zawiera się cała historia jazzu, nie tylko awangardowego. Koncertował i nagrywał z szerokim gronem osobowości jazzowych – od legend nurtu tradycyjnego, takich jak Lionel Hampton i Buddy Rich, po uznanych awangardzistów – jak Anthony Braxton, Bill Dixon, William Parker i Cecil Taylor.
         
    
        
        
        
            W brzmieniu puzonu Steve’a Swella zawiera się cała historia jazzu, nie tylko awangardowego. Koncertował i nagrywał z szerokim gronem osobowości jazzowych – od legend nurtu tradycyjnego, takich jak Lionel Hampton i Buddy Rich, po uznanych awangardzistów – jak Anthony Braxton, Bill Dixon, William Parker i Cecil Taylor.
         
    
        
        
        
            W brzmieniu puzonu Steve’a Swella zawiera się cała historia jazzu, nie tylko awangardowego. Koncertował i nagrywał z szerokim gronem osobowości jazzowych – od legend nurtu tradycyjnego, takich jak Lionel Hampton i Buddy Rich, po uznanych awangardzistów – jak Anthony Braxton, Bill Dixon, William Parker i Cecil Taylor. 
         
    
        
        
        
            Dwa miesiące, dwadzieścia koncertów, cztery rezydencje artystyczne. W najbliższy poniedziałek 7 października rusza 14. Krakowska Jesień Jazzowa.
         
    
        
        
        
            Na zakończenie Krakowskiej Jesieni Jazzowej czeka nas prawdziwa improwizacyjna uczta – Mats Gustafsson zaprosi nas na trzydzieste urodziny formacji Gush!