Open House

Ken Vandermark: saksofon tenorowy, klarnet
Paulina Owczarek: saksofon barytonowy
Marcin Bożek: akustyczna gitara basowa
Macio Moretti: perkusja
 
Saksofonista Ken Vandermark to jeden z czołowych przedstawicieli amerykańskiej sceny muzyki improwizowanej. Na jego koncie odnotowujemy: kilkadziesiąt świetnie przyjętych płyt, współpracę z tuzami free jazzu i nagrodę fundacji McArthura – prestiżowe wyróżnienie przyznawane każdego roku najwybitniejszym twórcom z różnych dziedzin sztuki. Vandermark chętnie występuje w Polsce. Do tego stopnia, że ostatecznie postanowił powołać tu swój nowy zespół. W Open House towarzyszą mu perkusista Macio Moretti (Shofar, Mitch & Mitch, LXMP), saksofonistka Paulina Owczarek (Krakow Improvisers Orchestra, Sambar) i basista Marcin Bożek (Olbrzym i kurdupel, Jazz dla dzieci). Zespół pracuje nad przygotowaniem materiału na płytę oraz serię jesiennych koncertów. Choć to kwartet doświadczonych improwizatorów, w tym wypadku stawiają na kompozycje – porywające, przewrotne, po brzegi wypełnione energią.
Owczarek – saksofonistka, improwizatorka, pomysłodawczyni i założycielka Krakow Improvisers Orchestra, w której gra oraz dyryguje grupą improwizujących muzyków.
Vandermark – rewelacyjnie sprawny saksofonista i klarnecista, przedstawiciel chicagowskiej muzyki improwizowanej, z KJJ związany od początku jego istnienia.
Bożek – improwizator, kompozytor. Od 2007 roku współtworzy polską scenę muzyki improv. Improwizuje z muzykami, aktorami, malarzami, tancerzami oraz solo.
Macio Moretti – nadaktywny twórca na polskiej scenie niezależnej: wzięty perkusista, basista i bandleader, inicjator projektów, animator kultury, współzałożyciel wytwórni Lado ABC.
Godz. 20.00
Klub Alchemia, Estery 5
Bilety: 40 / 50 pln (przedsprzedaż / w dniu koncertu)
Karnet: 120 pln (obejmujący wszystkie wydarzenia festiwalu)
Biografia: Ken Vandermark

Biografia: Ken Vandermark

Od kilku lat, jeden z najważniejszych muzyków współczesnego jazzu. Rewelacyjnie sprawny saksofonista (przede wszystkim tenorowy) i klarnecista (przede wszystkim basowy). Jego gra na obu tych instrumentach, powoduje, że znaleźć się on powinien pośród najwybitniejszych przedstawicieli obu tych instrumentów we współczesnym jazzie. Winien być jednak postrzegany także jako animator jazzowej sceny. Wielość projektów, które prowadzi doprawdy imponuje.

Dodaj komentarz