Od 2002 roku saksofonista i klarnecista Ken Vandermark (USA) oraz perkusista Paal Nilssen-Love (Norwegia) tworzą duet o potężnej energii, który traktuje scenę jak laboratorium: ekstremalne tempo rytmiczne, dekonstrukcja formy i swobodne wykorzystanie dowolnego idiomu muzycznego. Zadebiutowali albumem Dual Pleasure i od tamtej pory koncertowali w Europie, Ameryce Północnej, Japonii i […]
Po znakomicie przyjętym debiucie Umbra (2024) duet Beryllium – Michał Górczyński (klarnet kontrabasowy, elektronika) i Andrzej Izdebski (elektronika, gitary) – powraca z nowym projektem Kumonosu-jō, inspirowanym filmem Akiry Kurosawy Tron we krwi. Do współpracy zaprosili krakowskiego flecistę shakuhachi Pawła Szulika, tworząc unikalne połączenie eksperymentalnej elektroniki, sonoryzmu i field recordingu z […]
Zainteresowanie Benjami Dwyera wolną improwizacją jako przedmiotem badań wynika z jego praktyki improwizatorskiej, którą prowadził przez ostatnie piętnaście lat, odkąd współpracował z czołowym irlandzkim gitarzystą Mikiem Nielsenem. Był członkiem-założycielem dwóch interdyscyplinarnych grup badawczych w Londynie: TIN (Transdisciplinary Improvisation Network) i Coterminous – interdyscyplinarnego kolektywu łączącego muzykę, film, taniec i filozofię. […]
Marcin Hałat Improcode Quartet to międzynarodowy kwartet jazzowy w składzie: Marcin Hałat – skrzypce, Ivann Cruz – gitara, Maciej Garbowski – kontrabas i Peter Orins – perkusja. To połączenie instrumentów otwiera szerokie pole dla eksperymentów brzmieniowych i poszukiwań muzycznych. Artyści koncentrują się na dialogu i wzajemnej inspiracji, budując muzykę, która powstaje na styku różnych doświadczeń oraz kultur muzycznych. W […]
Wieczór spotkania dwóch odmiennych, lecz duchowo pokrewnych światów muzyki improwizowanej. Amerykański saksofonista Tim Berne, jeden z najważniejszych głosów nowojorskiej sceny kreatywnej od końca lat 70., wystąpi w Krakowie z najnowszym projektem CAPATOSTA. Jego muzyka, łącząca intelektualną złożoność z ekspresją i instynktem improwizatora, tworzy charakterystyczny język, który – jak pisał The […]