
Nasz Festiwal został Wydarzeniem Roku 2012 w rankingu portalu Jazzarium
Miło nam poinformować, że Krakowska Jesień Jazzowa została uznana w rankingu portalu Jazzarium za najważniejsze wydarzenie roku 2012 w Polsce!
Miło nam poinformować, że Krakowska Jesień Jazzowa została uznana w rankingu portalu Jazzarium za najważniejsze wydarzenie roku 2012 w Polsce!
Miło nam poinformować wszystkich fanów free jazzu, że aby „dotrwać” do następnej jesieni stworzyliśmy w Alchemii cykl „Krakow Jazz Autumn Reverb”.W ramach cyklu będziemy organizować koncerty free jazzowe nawiązujące do idei Festiwalu. Chcemy zapraszać na alchemiczną scenę muzyków, którzy gościli już na Krakowskiej Jesieni Jazzowej oraz całkiem nowe składy, dla których eksperyment i improwizacja w szeroko pojętym free jazzie jest ważną formą wyrazu.
Od 3 października do 2 grudnia, w dwóch wielkich kulminacjach, wystąpiło ponad 50 muzyków z 13 krajów w 25 koncertach począwszy od recitali kameralnych po finał z orkiestrą w roli głównej. Odwiedził nas kwiat dzisiejszej sceny muzyki improwizowanej oraz legendy, tworzące wizerunek światowego jazzu od wielu już dekad. A wszystko to obserwowali muzyczni dziennikarze Europy i USA.
A gdyby przemówił bass? Nie tylko rozswingowanym jazzowym pochodem, czy liryczną smyczkową kantyleną, ale pełnym głosem wszystkich stylów muzycznych na raz? Wolny od stylistycznych szufladek i rodzajowych etykiet? Jeśli tak by się stało, to z pewnością zabrzmiałby głosem Barry’ego Guya.
Najróżniejsze odmiany swobodnej artystycznej kreacji, mienią się swoimi barwami, ale prawdziwy zawrót głowy dopiero przed nami. Zacznie się 28 października i trwał będzie pięć kolejnych dni. Raz na deskach klubu Alchemia, raz w Centrum Manggha. Raz w recitalach solo, kiedy indziej w większych składach.
„A co gdyby pozwolić muzyce po prostu zaistnieć, oddać jej przestrzeń i czekać na to co się wydarzy?” To pytanie postawił Wacław Zimpel, założyciel zespołu Hera. Ich głównym celem jest wejście w muzyczny trans, który przełamie bariery między sceną, a widownią i pozwoli na spontaniczną wymianę. Dlatego Hera jest zespołem koncertowym. Ich muzyka przechodzi wciąż nowe transformacje, wymykając się kolejnym określeniom czy klasyfikacjom.
DKV Trio tworzą muzycy DRAKE KESSLER VANDERMARK, których chyba żadnemu fanowi muzyki improwizowanej specjalnie polecać nie trzeba. Ilość projektów, w których biorą udział imponuje.
Peter Brötzmann dołączył tym razem do Konstruktu – eksperymentalnego, free jazzowego projektu, o wysokim poziomie energii, tworzonego przez muzyków z Turcji.
Cztery wybitne osobowości, czterech najbardziej cenionych muzyków sceny jazzowej na świecie, cztery instrumenty i kosmiczna energia na scenie.To będzie wyjątkowy koncert!
Niezwykle utalentowany perkusista Tim Daisy jest jedną z podpór chicagowskiej sceny jazzowej (tzw. młodego Chicago). Tim jest jednym z muzyków, którzy byli przy „narodzinach” Krakowskiej Jesieni Jazzowej.
Jako trio, ich pierwsze spotkanie odbyło się we Wrocławiu w 2011 roku w ramach serii Free Body Music. To elektryzujące starcie doświadczonych improwizatorów, charakteryzuje się swobodą relacji pomiędzy nimi jak i wzajemnymi prowokacjami w muzyce i w przestrzeni. Haduch, Majewski i Suchar podążając po własnej ścieżce spontanicznej kompozycji, to oddziałujące na siebie trzy mocne osobowości i energie.
Otrzymał nagrodę urzędu miasta BRDA w ramach uznania swoich zasług jako kreatywnego muzyka cenionego na całym świecie. W książce „The Masters of Fire” Peter Amalietti umieścił wywiad ze Zlatko obok rozmów z takimi postaciami jak Archie Shepp, Sun Ra, John Cage, Paquito D’Rivero, Pat Metheny, Odeon Pope, Reggie Workman, Dennis Gonzalez i Woddy Shaw.