Tim Daisy – Tim jest jedną z podpór chicagowskiej sceny jazzowej (tzw. młodego Chicago) od roku jego przybycia do Chicago (1997). Jednym z pierwszych muzyków, z którym Tim wtedy nawiązał kontakt był Dave Rempis – ich współpraca trwa po dziś dzień.
W roku 2001 Tim Daisy dołączył do kwintetu Ken Vandermarka – The Vandermark 5 (zastąpił tu Tima Mulvennę). Owocem tego spotkania jest pięć studyjnych albumów i dwa koncertowe boksy oraz współpraca wraz z Kenem Vandermarkiem w kilku innych grupach – Bridge 61 (wraz z Natem McBridem i Jasonem Steinem) oraz Frame Quartet (wraz z Fredem Lonberg-Holmem oraz Natem McBridem).
Jest członkiem projektu Resonance, w którym spotkali się artyści z USA, Szwecji, Ukrainy i Polski. Jego pomysłodawcą, kompozytorem i aranżerem jest Ken Vandermark. Tim prowadzi także własne zespoły, których repertuar bazuje na jego kompozycjach – są to Festival Quartet (z Keefem Jacksonem, Joshem Bermanem oraz Antonem Hatwichem), Sky and Light (z klarnecistą basowym Jasonem Steinem i Antonem Hatwichem) i New Fracture Quartet (z Jamie’m Branchem, Dave’m Miller’em i Nate’m McBride’m).
DOT Trio (Daisy Owczarek Tokar)
Paulina Owczarek – Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie saksofonu prof. Andrzeja Rzymkowskiego oraz filologii rosyjskiej na UJ.
Gra na saksofonie altowym i barytonowym.
Zajmuje się głównie muzyką swobodnie improwizowaną oraz współczesną kameralistyką. Współtworzy Cracow Improvisers Orchestra, Uncharted Territory, HiQ oraz zespół Vladimirska. Bierze udział w projektach krakowskiej sceny improwizowanej (LabInt, Open Session, Bedroża, Muzykoterapia), a także festiwalach muzyki współczesnej i free improvisation (Musica Electronica Nova, Leytonstone Festival, Taller de Musica Improvisada).
Grała m.in. w formacjach LANZA, Movement Duo, OCD Trio, Wola Dźwiękowa.
Uczestniczyła w wielu kursach interpretacji muzyki współczesnej, warsztatach jazzowych, konkursach współczesnej muzyki kameralnej oraz kursach mistrzowskich u prof. G. Preisnera, M. Mazzoniego. Współpracowała z London Improvisers Orchestra, krakowskim Teatrem Starym i Stowarzyszeniem Teatralnym Badów.
Mark Tokar – na stałe mieszkający we Lwowie basista, czołowy przedstawiciel muzyki improwizowanej na Ukrainie.
Często współpracuje z polskimi muzykami, jest zapraszany na festiwale i koncerty klubowe w całej Europie. Mark Tokar ukończył studia na Politechnice Lwowskiej. Później studiował w Szkole Muzycznej im St. Ludkiewicza we Lwowie (gitara klasyczna). Równocześnie rozpoczął grę na kontrabasie.
W latach 2002-2004 wielokrotnie uczestniczył w warsztatach jazzowych w Krakowie pod kierunkiem M.Parkinsona. W roku 2006 w ramach stypendium Gaude Polonia od ministra kultury Rzeczypospolitej studiował w Akademii Muzycznej im K.Szymanowskiego w Katowicach na wydziale jazzowym pod kierunkiem prof. Jacka Niedzeli.
W latach 2005-2006 pracował jako dyrektor artystyczny i współorganizator ukraińsko-polskiego festiwalu „Jazz Bezz”. Organizował także serie koncertów filharmonicznych „Metro Jazz” we Lwowie. Występował jako basista z różnymi formacjami w Niemczech, Czechach, Polsce, Ukrainie, Rosji. Członek lwowskiej formacji Dzyga Jazz Quintet. Jest także twórcą i liderem międzynarodowych projektów Leo’m’art i Mark Tokar Quintet.
Uczestnik projektów „Resonance” Kena Vandermarka i „Five Spot”. Grał i nagrywał z Kenem Vandermarkiem, Robertą Piket (USA), Klausem Kugelem, Arkadijem Shylkloperem (Niemcy), Petrasem Visniauskasem (Litwa), Mirceą Tiberianem (Rumunia), Mazzolem, Mikołajem Trzaską (Polska), Wacławem Zimplem (Polska), Davem Rempisem (USA), Timem Daisym (USA), Yurijem Yaremczukiem (Ukraina).
Tim Daisy (USA) | drums, percussion |
Paulina Owczarek (Polska) | baritone sax |
Mark Tokar (Ukraina) | bass |