RARA AVIS feat. Ken Vandermark / Krakow Jazz Autumn Preview

RARA_TOUR_plakat-www
RARA AVIS to zupełnie nowy projekt, owoc współpracy Stefano Ferriana, Kena Vandermarka i grupy młodych i niezwykle utalentowanych reprezentantów sceny włoskiej – Luca Passavisni, Simone Quatrana i Mimmo SEC.

Szerokie muzyczne spektrum zainteresowań zespołu zawiera w sobie niemal całe bogactwo wpływów sceny improwizowanej. Jazz, muzyka elektro-akustyczne, dźwiękowy minimalizm, muzyka współczesna i awangardowa – wszystkie te terminy wpisują się w słowny obraz muzyki proponowanej przez grupę.

Debiutancki album ukaże się na początku 2013 nakłedem dEN Records.

Ken Vandermark:

„Jestem bardzo podekscytowany pracą w tej grupie i to z kilku powodów.  Ten zespół to przykład szczególnej muzycznej demokracji, bez wyznaczonego lidera, pomysły i gra każdego z muzyków mają jednakową wagę. Włoscy muzycy grający w Rara Avis są przedstawicielami pokolenia o wyjątkowej świadomości stanu rozwoju współczesnej muzyki improwizowanej i komponowanej

Przestrzenie dźwiękowe, które eksplorujemy są wyjątkowe ze względu na ich teksturę, dynamikę, pęd – tradycyjne, hierarchiczne role „melodyczne” i „rytmiczne” instrumentów, są wywrócone i rozmyte, w trakcie gry staje się często niemożliwym rozdzielenie osobnych kreacji. Wszystkie te elementy, jak i inne, które składają się na muzykę prezentowaną przez Rara Avis, sprawiają, że ta grupa jest wyjątkowa,  zarówno dla mnie, jak i fanów współczesnej muzyki improwizowanej.”

07 maja (wtorek), godzina 20:00, Alchemia, Estery 5

RARA AVIS

RARA AVIS

 

Ken Vandermark – tenor / baritone sax, clarinet

Stefano Ferrian – soprano/alto/tenor sax

Luca Pissavini – kontrabas

Simone Quatrana – fortepian

Mimmo Sec – revox, syntezator, live electronics

 

Biografia: Ken Vandermark

Biografia: Ken Vandermark

saksofonista, klarnecista

Od kilku lat, jeden z najważniejszych muzyków współczesnego jazzu. Rewelacyjnie sprawny saksofonista (przede wszystkim tenorowy) i klarnecista (przede wszystkim basowy). Jego gra na obu tych instrumentach, powoduje, że znaleźć się on powinien pośród najwybitniejszych przedstawicieli obu tych instrumentów we współczesnym jazzie. Winien być jednak postrzegany także jako animator jazzowej sceny. Wielość projektów, które prowadzi doprawdy imponuje.