The Resonance Ensemble – Koncert finałowy

Po dwu latach przerwy powraca Resonance Kena Vandermarka – grupa ucieleśniająca jedną z najważniejszych idei festiwalu – kreowania artystycznych zdarzeń pomiędzy artystami pochodzącymi z różnych krajów.

Przez sześć lat istnienia, ten amerykańsko-szwedzko-ukraińsko-polski zespół, stał się jednym z najważniejszych regularnie działających, improwizujących, dużych ansambli na światowej scenie.

Urodził się jednak tu, w Krakowie, tutaj też dokonał swoich pierwszych nagrań, utrwalonych zresztą przez krakowską Not Two Records w imponującym 10 płytowym boxie, dokumentującym zarówno pracę małych formacji, jak i wielki orkiestrowy finał.

Podobnie będzie i tym razem. Resonance powraca na festiwal w odsłonach kameralnych oraz jako wielkoformatowy band, ale już w nieco innym składzie.

Usłyszymy więc starych znajomych sprzed lat m.in. Tima Daisy’ego, Dave’a Rempisa, Michaela Zeranga, Stevea Swella, Mikołaja Trzaskę, a także muzyków mających nieco krótszy staż w słynnej grupie, jak choćby amerykański gitarzysta basowy Devin Hoff czy znany doskonale polskiej publiczności klarnecista Wacław Zimpel.

Resonance, jako projekt specjalny Krakowskiej Jesieni Jazzowej, od pierwszych koncertów jesienią 2007 roku, poprzez europejską trasę w roku 2009 oraz koncerty w USA w marcu 2011 i występy na festiwalach (m.in. Cormons we Włoszech, St.Johann w Austrii czy Chicago Jazz Festiwal), nieustannie wzbudza zachwyt publiczności i krytyków, a wydawane pod szyldem zespołu płyty (do tej pory ukazały się: płyta winylowa w 2008, box 10CD’s w 2009 oraz kompakty w 2011 i marcu 2012) wszędzie uzyskują najwyższe oceny fachowej prasy.

Bilety 60 zł w przedsprzedaży, 70 zł w dniu koncertu

Tworzą go:

  • Ken Vandermark (USA)                                 tenor & baritone saxes, clarinet
  • Magnus Broo (Szwecja)                                trumpet
  • Tim Daisy (USA)                                              drums
  • Devin Hoff (USA)                                            electric bass
  • Per-Âke Holmlander (Szwecja)                     tuba
  • Dave  Rempis (USA)                                       tenor & alto saxes
  • Steve Swell (USA)                                          trombone
  • Mark Tokar (Ukraina)                                     bass
  • Mikołaj Trzaska (Polska)                               alto sax, bass clarinet
  • Michael Zerang (USA)                                    drums, percussion
  • Wacław Zimpel (Polska)                                clarinet, bass clarinet

Film: The Resonance Ensemble – 8 Krakowska Jesień Jazzowa

Przez sześć lat istnienia, ten amerykańsko-szwedzko-ukraińsko-polski zespół, stał się jednym z najważniejszych regularnie działających, improwizujących, dużych ansambli na światowej scenie.
Urodził się jednak tu, w Krakowie, tutaj też dokonał swoich pierwszych nagrań, utrwalonych zresztą przez krakowską Not Two Records w imponującym 10 płytowym boxie, dokumentującym zarówno pracę małych formacji, jak i wielki orkiestrowy finał.

Biografia: Mikołaj Trzaska

Biografia: Mikołaj Trzaska

Kompozytor, saksofonista, klarnecista basowy.

Wybitny, polski, multiinstrumentalista. Grał ze sławami europejskiej i amerykańskiej sceny jazzowej. Jego zdaniem jedną z najważniejszych rzeczy w sztuce jest niezatracanie własnej indywidualności.

Biografia: Michael Zerang

Biografia: Michael Zerang

Jeden z najchętniej zapraszanych do współpracy bębniarzy/perkusistów sceny, zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i w Europie przez muzyków takich jak Peter Brotzmann czy Fred Lonberg-Holm.

Biografia: Tim Daisy

Biografia: Tim Daisy

drums, percussion

Niezwykle utalentowany perkusista Tim Daisy jest jedną z podpór chicagowskiej sceny jazzowej (tzw. młodego Chicago). Tim jest jednym z muzyków, którzy byli przy „narodzinach” Krakowskiej Jesieni Jazzowej.

Biografia: Ken Vandermark

Biografia: Ken Vandermark

saksofonista, klarnecista

Od kilku lat, jeden z najważniejszych muzyków współczesnego jazzu. Rewelacyjnie sprawny saksofonista (przede wszystkim tenorowy) i klarnecista (przede wszystkim basowy). Jego gra na obu tych instrumentach, powoduje, że znaleźć się on powinien pośród najwybitniejszych przedstawicieli obu tych instrumentów we współczesnym jazzie. Winien być jednak postrzegany także jako animator jazzowej sceny. Wielość projektów, które prowadzi doprawdy imponuje.

Dodaj komentarz